Thursday, August 20, 2009

Ramadhan...

Begitu pantas masa berlau...kini kau datang lagi!! Bersediakah ak?? Dengan rahamat dan kasihMu ak berpeluang sekali lg utk berjumpa Ramadhan...mungkin ini kali terakhir ak? Siapa tahu...ajal di tangan tuhan. Kita tidak mampu mengubah...yg penting gunakanlah peluang yg ada sebaik mungkin. Tingkatkan amal...kurangkan tidur...banyakan bangun malam...kurangkan kata2....banyakan berzikir....muhasabah diri!! Moga2 ketemu sebaik2 malam "lailatul qadar"!! hanya utk org yg benar2 berusaha...Doakan utk semua ummah agar selamat dunia dan akhirat!!
Wassalam...salam ramadhan.

Ya tuhanku, sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya untukmu, hidupkanlah daku di bawah panji keimanan, matikanlah daku dalam dakapan kalimah syahadah, himpunkanlah daku di bawah lindunganMu pada saat tiada lindungan selain dariMu...

No comments:

Post a Comment

Syeikh Muhammad al-Ghazali

"Seandainya kamu beribadat pada malam Lailatulqadar di hadapan Kaabah tapi kamu tak pernah mengenang nasib umat dan memperjuangkannya, maka doa dan ibadat itu tidak ada nilaian di hadapan Allah (petikan dalam buku Pemikiran Muhammad al-Ghazali Oleh Mohd Rumaizuddin)"

Umar Abdul Aziz

"Andai kamu mampu, jadilah seorang ilmuwan. Jika tidak mampu, maka jadilah seorang murid. Jika tidak mampu, jadilah orang yang mencintai ilmu. Jika tidak mampu juga, maka janganlah kamu membenci orang yang berilmu."

Pemimpin

Pemimpin yang adil umpama pengembala yang mengasihi haiwannya. Pengembala itu membawa binatang gembalaannya ke padang rumput luas dan subur. Dia menjaga binatang gembalaannya agar tidak diterkam binatang buas. Dia selalu mengawasinya agar tidak kelaparan atau kehausan. Tidak mengharap berjumpa dengan harta 'Ahmad al-Bab'. Fikir-fikirkanlah! Hari ini kita mungkin bergelar pengikut. Esok lusa mungkin kita pula bergelar pemimpin.

Iktibar Palestin

Anak Palestin gugur syahid...
Anak Melayu gugur janin...
Anak Palestin hilang keluarga sebelum berkeluarga...
Anak Melayu hilang 'mahkota' sebelum berkeluarga...
Anak Palestin maut di tembak zionis...
Anak Melayu maut atas jalanraya dek rempit...
Anak Palestin menangis pertahan agama, harta, keluarga, tempat tinggal...
Anak Melayu menangis pertahan teman lelaki/wanita dirampas orang lain...