Sunday, August 16, 2009

Aku, Cinta, Kamu...


Salam...disebabkan ak xboleh tido, so, ak amek kesempatan ini utk meluahkan sesuatu yg telah lame ak pendam..nk tau ape die kene le bace sampai abes post ni!!!

I halt even as I walk, I'm lost in thoughts even as I sit somewhere, I slapse into silence even as I speak...Is this what love is all about?" In love, you are neither asleep nor awake and... You never know when and how you will meet your mate....(death pun bleh gak)

Anyway...dlm hidup manusia tidak lari dari perkataan cinta. Mcm2 cinta ade. Cinta monyet...cinta harta...cinta dunia...hinggakan bunga cinta lestari pun ade. tp bukan bunga cinta lestari yg ak nk cerita. Yg ak nk cerita kali ni adalah pasal cinta dan ak. Emm..bukan manusia bername cinta...just pure cinta. Ak juga seorg manusia biase yg tidak lari dari dunia cinta. Bagiku cinta ni boleh diertikan minat or kasih sayang...yg boleh berubah. So, ak juga xlari dr diminati or meminati!! Eh...ade ke? Sape? Biarlah rahsia. Tp ketika umurku br setahun jagung...xbleh la bgtau exact umur.. Nt kantoi!! Ak ade menerima beberape pucuk surat...bukan surat layang tp paham2 je la ye! Dr sape? Lg skali ku kate...Biarlah rahsia!! Yg pasti lbih dr satu...tp pada mase tu ak tidak mengerti ape erti semua ini. Maybe bab2 ni ak lambat paham sikit. Seribu kemaafan ku pohon wahai tuan empunya surat2 kerana terpakse menolak!! Apabila ak menyedari makna sebenar disebalik tulisan kalian...ak sentiasa berdoa semoga antum semua akn nampak keburukan2 diri ini agar tidak wujud perasaan seperti itu lagi..dan kalian semua akan lebih dekat dgn tuhan kerana itulah cinta yg sebenarnye. Yg sentiase kabur di mate kita. Maybe dikaburkan oleh nafsu atau syaitan durjana. Dan sengaja kite lupekan...walaupun pada hakikatnye kite mengerti!! Isya'allah....lbih dekat diri seorg manusia dgn penciptanya maka akan dipermudahkan segala urusan hidupnya. (termasuk pasangan hidup)

Semoga kalian semua bertemu pasangan yg lebih baik dari diri ini...yg serba kekurangan. Dan sesugguhnya org yg berusaha untuk sesuatu perkara yg baik pasti diberkati...just mestilah bersesuaian dengan mase dan keadaan. Sbenarnye mcm2 jenis surat ak terima...mungkin lain kali akn ak ceritakan...

p/s : Surat2 kalian masih dlm keadaan baik!! Akan ku simpan sbg kenangan hdupku. Sesungguhnya ak beruntung mempunyai kwn2 seperti kalian..mungkin kite hanya ditakdirkan sbg kwn!! Tp kalau jodoh tidak ke mana. Same2 lah kite kejar cinta Yg Agung...

Bg mereka yg insaf dan ingin bertaubat!!
Bangunlah ditengah malam...
Pohonlah kasih sayangNya...
Yg tidak terhitung banyaknya...
Yg paling besar nikmatnya...
Nescaya terjamin dunia dan akhirat...

2 comments:

  1. bani, ak doakn la kn ko jmpe dgn jodoh y sme2 berjuang dan menyokong perjuangn dakwah ko mcm ko wat skrg pd mse2 akan dtg..iAllah...(",)..

    p/s: pd sesape y bani simpan surat korg tu,korg masih ad peluang nk tawan hati cik bani kte nie..hehe

    ReplyDelete

Syeikh Muhammad al-Ghazali

"Seandainya kamu beribadat pada malam Lailatulqadar di hadapan Kaabah tapi kamu tak pernah mengenang nasib umat dan memperjuangkannya, maka doa dan ibadat itu tidak ada nilaian di hadapan Allah (petikan dalam buku Pemikiran Muhammad al-Ghazali Oleh Mohd Rumaizuddin)"

Umar Abdul Aziz

"Andai kamu mampu, jadilah seorang ilmuwan. Jika tidak mampu, maka jadilah seorang murid. Jika tidak mampu, jadilah orang yang mencintai ilmu. Jika tidak mampu juga, maka janganlah kamu membenci orang yang berilmu."

Pemimpin

Pemimpin yang adil umpama pengembala yang mengasihi haiwannya. Pengembala itu membawa binatang gembalaannya ke padang rumput luas dan subur. Dia menjaga binatang gembalaannya agar tidak diterkam binatang buas. Dia selalu mengawasinya agar tidak kelaparan atau kehausan. Tidak mengharap berjumpa dengan harta 'Ahmad al-Bab'. Fikir-fikirkanlah! Hari ini kita mungkin bergelar pengikut. Esok lusa mungkin kita pula bergelar pemimpin.

Iktibar Palestin

Anak Palestin gugur syahid...
Anak Melayu gugur janin...
Anak Palestin hilang keluarga sebelum berkeluarga...
Anak Melayu hilang 'mahkota' sebelum berkeluarga...
Anak Palestin maut di tembak zionis...
Anak Melayu maut atas jalanraya dek rempit...
Anak Palestin menangis pertahan agama, harta, keluarga, tempat tinggal...
Anak Melayu menangis pertahan teman lelaki/wanita dirampas orang lain...